Cover foto

Zanim zarezerwujesz

Ważne infromacje

Poniższy tekst stanowi uzupełnienie Ogólnych Warunków Uczestnictwa oraz wyjaśnia pojęcia i zagadnienia stosowane przez ORGANIZATORA.

Rezerwacja

Złożenie rezerwacji

Aby założyć rezerwację należy na stronie oferty wybrać termin i opcję zakwaterowania oraz przejść do kalkulacji, a następnie do potwierdzenia i płatności. KLIENT może założyć rezerwację w imieniu wielu uczestników. Istnieje możliwość zakupu całego pokoju / apartamentu lub jednego miejsca. W przypadku rezerwacji “jednego miejsca” to ORGANIZATOR w najlepszy możliwy sposób kwateruje ze sobą osoby w jednym pokoju.

Osoby podróżujące bez grupy

Osoby podróżujące bez grupy, lub które zapiszą się na pokoje w liczbie osób mniejszej niż są one do tego przeznaczone chcące uniknąć dopłaty za wolne miejsca w wybranym pokoju mogą za zgodą ORGANIZATORA starać się o dokwaterowanie z innymi uczestnikami wyjazdu. Jednakże z przyczyn obiektywnych ORGANIZATOR nie może tego zagwarantować - w takiej sytuacji KLIENT zobowiązany jest do uiszczenia dopłaty za wolne miejsca w pokoju. Informacja taka jest przekazywana do KLIENTA na około tydzień przed rozpoczęciem imprezy.

Ograniczenia wieku

Na wyjazdy studenckie zapraszamy osoby w wieku 18 - 30 lat. Dla osób starszych mamy przewidziane inne kategorie wyjazdów. Prosimy pytać BIURO OBSŁUGI KLIENTA o wyjazdy dla osób powyżej 30-go roku życia.

Ograniczenia niepełnoletnie

ORGANIZATOR udział osób niepełnoletnich w imprezach turystycznych rozpatruje każdorazowo indywidualnie. W przypadku zgody uczestnictwa osoby niepełnoletniej w imprezie wymagany będzie udział opiekuna prawnego w imprezie, bądź notarialne upoważnienie prawnego opiekuna przekazania opieki nad osobą nieletnią innemu uczestnikowi.

Oferta

Komunikat wyjazdowy

Do 3 dni przed każdym wyjazdem wysyłany jest drogą mailową KOMUNIKAT WYJAZDOWY. Znajdują się tam takie informacje jak: numer do pilota, trasa autokaru, godziny odjazdów, informacje o dodatkowych opłatach, regulamin jazdy autokarem czy też numer oraz telefon do ubezpieczyciela.

Czas trwania imprezy – ilość dni

W programach wycieczek podajemy ilość dni od wyjazdu/wylotu z Polski do przyjazdu/ przylotu do Polski. Oznacza to, że podróż (autokarem lub samolotem) wliczona jest w czas trwania imprezy turystycznej. Prosimy mieć zatem na uwadze, że z reguły na podróż przeznaczony jest pierwszy i ostatni dzień wycieczki.

Dopłaty na miejscu

Większość opłat reguluje się na swoim PANELU KLIENTA po rezerwacji wyjazdu. Jednak część kosztów KLIENT pokrywa na miejscu sam. Są to najczęściej (chyba, że oferta precyzuje inaczej): bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, imprezy fakultatywne, taksa klimatyczna, inne opłaty typu końcowe sprzątanie apartamentu czy kaucja.

Ubezpieczenie

ORGANIZATOR zawarł stosowne ubezpieczenie gwarancyjne wymagane przez ustawę o usługach turystycznych. Wszyscy UCZESTNICY imprez zbiorowych są ubezpieczeni. W cenie imprezy turystycznej nie jest zawarte ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej w przypadku choroby lub zdarzenia losowego. ORGANIZATOR zaleca zawarcie tego ubezpieczenia wraz z rezerwacją imprezy turystycznej, nie później niż 7 dni od potwierdzenia umowy.

Cena zawiera / nie zawiera

W opisie każdej oferty ORGANIZATOR wyszczególnia wszystkie świadczenia, które są w cenie wycieczki. Dodatkowe płatności jak ubezpieczenie, opłata klimatyczna czy składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny są dodatkiem do ceny. Świadczenie nie ujęte - są zawsze poza ceną.

Uczestnictwo na wyjeździe

Informacje celne i wizowe

ORGANIZATOR na stronie oferty zawsze informuje nt. potrzebnych dodatkowych dokumentów do wyjazdu Do wyjazdów autokarowych w Europie wystarczy dowód osobisty o ważności minimum 3 miesiące od daty zakończenia imprezy. We wszystkich pozostałych krajach świata, w tym Europy Wschodniej (Rosja i kraje byłego ZSRR), potrzebne są paszporty (z reguły ważne co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wyjazdu), a często także wizy (informacje na temat wiz zawarte są w programach). Praktycznie do każdego kraju turysta może wieźć przedmioty i rzeczy, których ilość i przeznaczenie nie wskazują na charakter handlowy. Z reguły wolno wwieźć 200 sztuk papierosów oraz 1/2 l mocnego alkoholu i 1 l wina lub piwa.

Ostrzeżenia dla podróżujących

Na stronach internetowych MSZ dostępne są ostrzeżenia dla podróżujących. Rekomendujemy aby regularnie zapoznawać się z tymi komunikatami MSZ, które dotyczą kraju będącego celem Państwa podróży zarówno przed przystąpieniem do umowy jak i już po jej zawarciu, przed wyjazdem z Polski.

Informacje zdrowotne

Przy wyjazdy do krajów Europy i basenu M. Śródziemnego nie są wymagane żadne szczepienia ochronne ani profilaktyczne. W pozostałych wypadkach podajemy szczegółowe wymagania zdrowotne w opisach imprez (jeśli szczepienia są wymagane lub choćby zalecane). Należy jednak zawsze pamiętać o zachowaniu minimum sanitarnego, jak mycie rąk przed jedzeniem, mycie owoców i warzyw lub picie tylko butelkowanej wody mineralnej itd.

Zagubienie paszportu lub innych dokumentów

UCZESTNIK imprezy w związku z kradzieżą lub zagubieniem paszportu lub innych dokumentów niezbędnych do powrotu do kraju powinien zawiadomić miejscowego przedstawiciela ORGANIZATORA, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji i pomocy oraz zgłosić się do najbliższego konsulatu lub ambasady RP na terytorium kraju pobytu. Urzędnicy konsularni RP zobowiązani są do udzielenia wszelkiej pomocy (łącznie z pomocą finansową i prawną) wszystkim obywatelom RP – w przypadku braku polskiej placówki taką rolę pełnią placówki państw Unii Europejskiej.

Waluty

Euro (EUR) obowiązuje w większości krajów Unii Europejskiej od 01.01.2002 (Austria, Niemcy, Włochy, Francja, Grecja, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Finlandia, Irlandia, Hiszpania i Holandia). W krajach, które nie są objęte wspólną walutą EUR obowiązują dotychczasowe waluty narodowe (Wielka Brytania, Szwecja, Norwegia, Dania) - większość z nich można wymieniać jeszcze przed wyjazdem w polskich bankach lub kantorach. Polskie karty płatnicze (należące do międzynarodowych systemów Visa czy Mastercard) są honorowane w większości krajów, do których wyjeżdżamy na wakacje.

Kurorty wakacyjne

Większość miejsc, które odwiedzamy to miejsca szczególnie atrakcyjne turystycznie i odwiedzane przez tysiące młodych turystów. Bywa tam zatem tłoczno (szczególnie w sezonie), w niektórych kurortach nocne życie trwa aż do białego rana, będzie więc hałaśliwie. Zdarzać się mogą również drobne kradzieże. Rekomendujemy więc, aby gotówkę, dokumenty i cenne przedmioty przechowywać w sejfach, które są dostępne (bezpłatnie lub za niewielką opłatą) w większości hoteli z naszej oferty (szczegółowe informacje są podane w opisach poszczególnych obiektów). Zwykle także tego rodzaju miejscowości podlegają ciągłym modernizacjom i dużo się tam inwestuje. Nie należy zatem być zaskoczonym jeśli pewnego dnia obudzi Państwa hałas na, właśnie obok rozpoczętej, budowie nowego hotelu lub co gorsza - hałas w naszym hotelu, ale dwa piętra niżej. Tego rodzaju prace prowadzone są jednak tylko w ciągu dnia i tylko w dni robocze, nie powinny więc być uciążliwe.

Sezonowość

Za główny sezon turystyczny w większości miejsc wakacyjnych z naszej oferty uważa się zwykle okres wakacji szkolnych, które rozpoczynają się ok. 20 czerwca i trwają do 31 sierpnia. Prosimy mieć na uwadze, że w okresach poza tym głównym sezonem niektóre atrakcje kurortów i hoteli (np. część barów, restauracji, sklepów czy wypożyczalni samochodów, centra sportów wodnych na plażach, sprzęt plażowy przy basenach i na plażach oraz baseny odkryte) wymienione na stronie oferty mogą być czynne w ograniczonym zakresie lub wręcz niedostępne. Dostępność tych udogodnień może być także uzależniona od warunków atmosferycznych i ilości turystów w danym turnusie.

Transport

Autokar

ORGANIZATOR korzysta z autokarów wyspecjalizowanych firm przewozowych. Każdy autokar wyjeżdżający na wycieczkę jest opisany – za przednią szybą znajduje się tablica informacyjna, najczęściej z logo ORGANIZATORA oraz numerem pilota wyjazdu. Nie ma więc problemu z odnalezieniem właściwego środka transportu.

Przesiadki

Zdarza się, że trasy krajowe pokonywane są innymi pojazdami niż autokary docelowe (np. busami, pociągami, autami osobowymi, innymi autokarami). Tym samym należy liczyć się z przesiadką w jednym z miast, gdzie zjeżdża się kilka różnych autokarów. Informacje na temat ewentualnych przesiadek zostaną przesłane na maila na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsca w autokarze

Miejsca w autokarze wskazywane są przez załogę autokaru. Na miejscu zbiórki czekać będzie pilot - należy zgłosić swoją obecność, przekazać bagaż kierowcom i czekać przed wejściem na pilota. Jeżeli jedziecie grupą znajomych ORGANIZATOR zawsze dba, byście mieli możliwość siedzenia obok siebie.

Toalety autokarowe

Ze względu na komfort podróży toaleta w autokarze jest do dyspozycji UCZESTNIKÓW tylko w sytuacjach awaryjnych i tylko dla osób trzeźwych. W celu załatwienia potrzeb fizjologicznych co kilka godzin organizowane są postoje w miejscach, gdzie skorzystać można z toalet (czasem płatnych).

Zachowanie bezpieczeństwa

Podczas jazdy UCZESTNICY zobowiązani są do zapięcia pasów bezpieczeństwa. Nie należy poruszać się po autokarze, bowiem przy gwałtownym hamowaniu może się to skończyć poważnym wypadkiem. Podobnie należy zwracać szczególną uwagę przy wysiadaniu z autokaru, zwłaszcza, jeśli z jakichś względów autokar zatrzymuje się na jezdni. W żadnym wypadku nie należy wysiadać na autostradach czy w tunelach.

Ograniczenie bagażowe - autokar

W przypadku wyjazdów autokarowych wyjazdów letnich można zabrać ze sobą 1 sztukę bagażu podręcznego do 7 kg oraz 1 sztuka bagażu głównego do 25 kg (maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 160 cm). Dla wyjazdów zimowych: 1 sztuka bagażu podręcznego do 5 kg oraz 1 sztuka bagażu głównego do 20 kg (maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 145 cm).

Klimatyzacja w autokarze

Może to być typowa klimatyzacja lub turbo nawiew. Jedna i druga możliwość daje odpowiednią temperaturę w autokarze, a tym samym komfort przejazdu. Mimo tego w miesiącach najwyższych upałów (lipiec / sierpień) i zwłaszcza w krajach południowych schłodzenie autokaru może być dla niektórych osób niewystarczające. Klimatyzacja w autokarze jest sterowana przez kierowcę i mogą się zdarzyć sytuację mocniejszego ustawienia z przodu, a słabszego w tylnej części autokaru. Sytuacje nieodpowiedniego ustawienia nawiewu należy zgłosić pilotowi wyjazdu, jednocześnie pamiętając o wzajemnym szacunku pozostałych uczestników wyjazdu.

Dojazd własny

UCZESTNICY wybierający dojazd we własnym zakresie uzyskują zniżkę - wysokość jest ustalana indywidualnie przez ORGANIZATOR w zależności od destynacji. Jeżeli na miejscu jakaś część programu jest realizowana z wykorzystaniem autokaru (np. dojazdy na stoki na wyjazdach zimowych) to ORGANIZATOR nie gwarantuje miejsc w autokarze dla osób, które wybrały dojazd własny.

Samolot

ORGANIZATOR korzysta z usług różnych linii lotniczych (tradycyjnych przewoźników, linii czarterowych oraz tzw. Low Costów), oferując przeloty w klasie turystycznej sprawdzonych i renomowanych firm. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w opisach imprez.

Catering w samolocie

Obecnie linie lotnicze (szczególnie tanie i czarterowe) odchodzą zupełnie od podawania posiłków na pokładach samolotów lub serwują skromne przekąski (typu kanapka i napój lub owoce).

Obsługa samolotu

W przypadku zagranicznych linii lotniczych obsługa samolotu (stewardesy lub piloci) nie mówi po polsku – ale zawsze można porozumieć się w języku angielskim.

Opóźnienia wylotów i zmiany godzin przelotów rejsowych/czarterowych

Sytuacje tego rodzaju mają miejsce szczególnie w okresach wzmożonego ruchu turystycznego i z reguły wynikają z warunków atmosferycznych lub innych zakłóceń, na które ORGANIZATOR nie ma wpływu (strajki obsługi, awarie techniczne, lokalne przepisy dotyczące startów/lądowań samolotów, obostrzenia przepisów bezpieczeństwa itp.). Prosimy o wyrozumiałość – nasi pracownicy lub lokalni przedstawiciele zawsze będą się starali Państwu pomóc. Zasady odszkodowań i pomocy dla pasażerów uregulowane są w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 (o zasadach odszkodowań i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lub dużego opóźnienia lotów) oraz w polskiej ustawie Prawo Lotnicze.

Utrata lub zniszczenie bagażu

Sytuacje takie regulowane są przez międzynarodowe konwencje dotyczące ruchu lotniczego, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, tj. w szczególności w Konwencji warszawskiej z 1929 r. o ujednostajnieniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, wraz z Konwencją z 1961 r. uzupełniającą konwencję warszawską, o ujednostajnieniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego wykonywanego przez osobę inną niż przewoźnik umowny, w Konwencji montrealskiej z 1999 roku. W razie utraty lub zniszczenia bagażu podczas przelotu, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze lotniska i pobrać od niej potwierdzenie szkody - tzw. druk PIR. Druk PIR wraz z oryginalnymi przywieszkami bagażowymi, kartami pokładowymi i innymi dokumentami potwierdzającymi zarówno sam fakt poniesienia szkody jak i jej wartość należy załączyć do reklamacji. Powyższa reklamacja musi być wniesiona (przekazana lub wysłana) do przewoźnika bezzwłocznie po wykryciu szkody – najpóźniej w terminie 7 dni od daty odebrania bagażu, zaś w przypadku opóźnienia dostarczenia bagażu najpóźniej w terminie 21 dni od daty odebrania bagażu.

Ograniczenie bagażowe - samolot

W przypadku wycieczek samolotowych - szczegóły dotyczące bagażu dostępne są przy ofercie. Za każdy nadbagaż należy uiścić dodatkową opłatę na lotnisku wg taryf obowiązujących u danego przewoźnika - zwykle 15 - 30 USD za sztukę - (dotyczy to np. desek windsurfingowych, złożonego roweru, sprzętu do golfa, sprzętu narciarskiego lub sprzętu do nurkowania – butle muszą być puste). Przewoźnik może zabrać nadbagaż tylko i wyłącznie w przypadku wolnej pojemności bagażowej.

Zbiórka

Prosimy o bezwzględne przestrzeganie podanych godzin i miejsc zbiórek (dla imprez autokarowych 30 minut przed wyjazdem, dla imprez lotniczych 2 godz. przed wylotem). Prosimy pamiętać, iż ze względu na konieczność planowej i terminowej realizacji programu, ORGANIZATOR nie ma obowiązku czekania na spóźnionego UCZESTNIKA. Zatem o ile uczestnik nie zgłosi się punktualnie na miejsce zbiórki, najprawdopodobniej nie zostanie zabrany na imprezę a ewentualne dołączenie do grupy w trakcie imprezy będzie wymagało od UCZESTNIKA poniesienia we własnym zakresie kosztów dojazdu na miejsce spotkania z grupą. Nie ma również możliwości samowolnej zmiany miejsca wsiadania/wylotu na inny niż zawarty w UMOWIE przystanek lub lotnisko, nawet jeśli z programu lub rozkładu wynika, że autobus jedzie przez kolejne przystanki. Każdą zmianę miejsca wsiadania lub wylotu trzeba uzgodnić z ORGANIZATOREM pod rygorem utraty gwarancji miejsca w środku transportu i/lub odmowy zwrotu wniesionych wpłat z tytułu realizacji świadczeń w zakresie przewozu/przelotu.

Zakwaterowanie

Hotel

Podczas wyjazdów nocujemy w różnych obiektach noclegowych. Przeważnie są to hotele, hostele oraz apartamenty. Pokoje w hotelu w większości są dwu- lub trzyosobowych. Zazwyczaj pokój 3 osobowy to lokal 2 osobowy z dostawką (2+1). Hotelom ze względu na standard przyznawane są gwiazdki. Na przykład jedna gwiazdka przyznawana jest, gdy w pokoju znajduje się łóżko, szafa, szafka nocna i umywalka. Łazienka może być na zewnątrz pokoju.

Apartamenty

Apartamenty są częścią budynku, nie samodzielnym obiektem. Mają one swoich właścicieli, do których wymagań musimy się dostosować . Apartamenty składają się z przynajmniej dwóch pokoi (pokój dzienny i pokój sypialny, których może być więcej) i łazienki. Posiada aneks kuchenny (kuchenka elektryczna lub gazowa, lodówka, przybory kuchenne, sztućce, stoły i krzesła, czasem znajdziemy też piekarnik lub kuchenkę mikrofalową, a nawet zmywarkę do naczyń), który może być osobnym pomieszczeniem lub znajdować się w pokoju dziennym.

Hostel

Hostele to niskobudżetowe miejsca tymczasowego zakwaterowania o standardzie różniącym się od hotelu głównie ilością miejsc w pokojach, łóżkami piętrowymi i współdzieleniem pomieszczeń przeznaczonych dla gości (np. wspólna kuchnia, łazienka, pokój dzienny).

Studio

Studio to samodzielne, małe mieszkanie, które łączy w sobie: salon, sypialnię i aneks kuchenny jako jedno pomieszczenie z dodatkową łazienką w drugim, mniejszym pomieszczeniu.

Doba hotelowa

Ze względu na różne przepisy miejscowe, ORGANIZATOR podaje na stronie standaryzację obiektów wg lokalnych przepisów. W większości hoteli doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14.00, pokoje zaś trzeba opuścić do godziny 10.00. Doba hotelowa nie jest więc równoznaczna z dobą zegarową trwającą 24 godziny. Po wykwaterowaniu, pilot zawsze będzie w stanie pomóc w przechowaniu bagażu do momentu odjazdu. W przypadku imprez z dojazdem własnym należy stosować się do podanych w komunikacie wyjazdowym godzin przyjazdu do obiektu.

Klimatyzacja w hotelach

Klimatyzacja włączana jest centralnie (często z indywidualną regulacją) lub w pokojach znajdują się oddzielne agregaty i chłodzą tylko dane pomieszczenie. Często za klimatyzację trzeba dopłacić w hotelu na miejscu (piszemy o tym w opisach obiektów). Należy także pamiętać, iż klimatyzacja jest włączana okresowo (tzn. tylko w miesiącach najwyższych upałów), a w ciągu dnia może działać tylko w wyznaczonych przez obsługę godzinach.

Opieka i realizacja programu

Pilot

Pilot opiekuje się grupą w zakresie niezbędnym do realizacji wyjazdu (proszę pamiętać, iż podczas podróży samolotem a także autokarem (głównie na odcinkach krajowych) pilot nie zawsze towarzyszy grupie).

Rezydent

Jest osobą znajdującą się w miejscu wyjazdu przez cały sezon i odpowiada za techniczną organizację pobytu, transfery, spotkania informacyjne oraz współpracuje ściśle z pilotem wyjazdu. Prosimy także pamiętać, iż rezydent niekoniecznie będzie zakwaterowany w tym samym obiekcie, co UCZESTNICY. W sytuacjach awaryjnych dostepny jest pod podanym przez niego numerem telefonu (lub numerem lokalnego kontrahenta). Rezydent jest dostępny tylko w niektórych destynacjach. W przypadku braku takiej osoby jego rolę przejmuje pilot wyjazdu.

Instruktorzy SKI/SNB

W naszej kadrze są byli i obecni zawodnicy, instruktorzy sportu oraz trenerzy poszczególnych dyscyplin. Prowadzimy snowboardowe i narciarskie kursy dla dorosłych

Inni przedstawiciele

Dodatkowo, podczas swej podróży UCZESTNICY mogą mieć kontakt również z innymi naszymi lokalnymi przedstawicielami, oddelegowanymi do sprawowania opieki nad grupą. Mogą to być m. in. miejscowi piloci, kierowcy autokarów, kontrahenci, personel linii lotniczych, hoteli i innych organizacji, z których współpracy ORGANIZATOR korzysta przy organizacji świadczeń turystycznych. Wszyscy oni są odpowiednio wykwalifikowani do wykonywania powierzonych im zadań. Zarówno pilot jak i rezydent są odpowiedzialni za właściwą i bezpieczną realizację imprezy. Zatem UCZESTNIK ma obowiązek bezwzględnie podporządkować się zaleceniom obsługi wyjazdu (w tym przewodnikowi, rezydentowi, pilotowi a w przypadku przejazdu lub przelotu odpowiednio: kierowcy lub personelowi linii lotniczych). Nieprzestrzeganie powyższego może spowodować konsekwencje dla UCZESTNIKA.

Wyżywienie

Wyżywienie własne

Opcja wyżywienia we własnym zakresie. Ten rodzaj jest przeznaczony zazwyczaj do wyjazdów z dostępnym na wyjeździe aneksem kuchennym.

BB - Śniadania

Śniadania - W większości ofert są to śniadania kontynentalne – to skromny posiłek złożony z reguły z pieczywa, nabiału lub dżemu (rzadko wędliny) oraz kawy lub herbaty. Śniadanie kontynentalne wzmocnione lub rozszerzone - jak wyżej, ale często z wędliną lub jogurtem i sokami. Śniadania w formie bufetu są nieco bogatsze i dają możliwość większego wyboru - zależy to jednak również od standardu hotelu. Czasami jednak nie różnią się one specjalnie od wzmocnionych śniadań kontynentalnych (w zakresie asortymentu), a różnią się jedynie sposobem podania. Należy pamiętać, że z restauracji nie wolno zabierać żadnych artykułów, gdyż jest to niemile widziane przez obsługę. Lepiej jest podchodzić do bufetu kilka razy, niż zostawiać coś na talerzu lub wynosić poza restaurację.

HB - 2 posiłki

Opcja ta oprócz śniadań wzbogacona jest o obiadokolacje. Obiadokolacja to gorący posiłek w porze kolacji, zwykle dwudaniowy. W niektórych ofertach wliczony w cenę – w niektórych możliwość dopłaty. Jeżeli nie ma możliwości dopłaty, oznacza to, że nie organizujemy obiadokolacji. Nie znaczy to jednak, że turysta nie będzie miał możliwości zjedzenia posiłku. W trakcie imprez objazdowych pilot daje czas wolny, jak również przedstawia propozycje okolicznych restauracji, Obiadokolacje mogą być organizowane w restauracjach hotelowych, jak również w mieście. Ilość gwarantowanych ofertą posiłków jest równa ilości zakupionych noclegów (chyba, że oferta precyzuje inaczej).

Napoje

Napoje – Przy śniadaniu (kawa, herbata, sok) są wliczone w cenę, przy obiadokolacjach z reguły są płatne dodatkowo – forma podawania jest uzależniona od lokalnego standardu.